Login | Registreer | Winkelwagen 0 items -  0,00 | EN | NL

Al meer dan tien jaar distribueert Baden Baden Interior het exclusieve franse merk Volevatch in Nederland. Het is een tijdloze, uitgebreide en luxe collectie van kranen, sanitair, accessoires en radiatoren.

Voor de fabricage van de kranen gebruikt Volevatch hoogwaardige materialen en de modernste machines. Veel afwerkingen geschieden nog met de hand. Volevatch heeft door de jaren heen diverse prijzen gewonnen en dragen o.a. het predicaat “Entreprise du Patrimoine Vivant”. Dit vanwege het in stand houden en doorgeven van ambachtelijke producten van hoge kwaliteit en het leveren van goede service.

Volevatch is opgericht door Serge Volevatch, die na de voltooiing van zijn studie stedenbouwkunde zijn passie ‘het terugbrengen van de luxe badcultuur’ volgt. Hij legt zich eind jaren zeventig toe op de verkoop en restauratie van oude kranen. Door de creatie van de ‘Bistro’ serie werd zijn talent herkend door o.a. Guerlain (Paris), Tiffany’s (NY) en architect Andre Putman.

Inmiddels wordt het merk Volevatch wereldwijd toegepast bij particulieren, in hotels, restaurants en op jachten.
De kranen voldoen aan de NF, NSF (usa) en ISO9001 normen.

De badkamers zijn tegenwoordig ruimtes die gericht zijn op persoonlijke hygiëne en comfort. De inrichting ervan wordt op hetzelfde niveau behandeld als dat van een slaapkamer of een woonkamer. Persoonlijke badkamers zijn een relatief recent concept, die hun oorsprong vonden in de negentiende eeuw met de opkomst van de boiler.

De eerste sanitair producent werd opgericht in het Franse departement Somme. In Tully, een paar kilometer afstand van een baai van de Somme, waar Volevatch oorspronkelijk haar workshop opende. Het familiebedrijf herstelt oude badkamers en toont zijn passie en vaardigheden in de productie van top kwaliteit sanitair dat zowel erfgoed als luxe-Items “a la française” in stand houdt.

Vandaag de dag creëert Volevatch armaturen en andere badkamer elementen, alles wat nodig is voor de inrichting van een badkamer.

Een permanente reflectie op nieuwe creaties staat noodzakelijkerwijs in verbinding met een cultuur van wat altijd heeft bestaan. Om nieuwe modellen te maken, moeten we vasthouden aan de wortels van wat reeds is gecreëerd. Als we de geschiedenis buiten beschouding laten, maken we objecten die geen kracht hebben.

We moeten vasthouden aan het verleden en tegelijkertijd reageren op de normen van de huidige levensstijl door de integratie van innovaties aan de objecten. Om dit doel te bereiken, moeten we over de nodige vaardigheden beschikken om de objecten te produceren, maar we moeten ook onze handen vrij hebben om creactief bezig te zijn.

Als we aan het werk van een machine het werk van een hand kunnen toevoegen, worden we vrij en zijn we in staat om nieuwe vormen te creëeren. Het creëeren is niet mogelijk als we strikt vertrouwen op industrieel gereedschap. Wel kunnen we gebruik maken van geavanceerde technologieën, zoals computer-aided sculptuur, die de beeldhouwer de nodige tijd verleent, zodra het object elektronisch is ontworpen. Zo om een object in detail te beitelen.

We kunnen zelfs gebruik maken van meer geavanceerde technologieëen om een schets te maken, dit geeft personen de tijd om het werk, dat niet kan worden gereproduceerd door een machine, met hun persoonlijke manuele vaardigheden te voltooien.

Deze bijzondere en unieke vaardigheden van Volevatch zijn zeker de reden dat haar activiteiten zijn geregisteerd in ” the Inventory of Rare Art Professions”, in het kader van de UNESCO-verdrag voor de bescherming van “Safeguarding of Intangible Cultural Heritage”.